Péter-Szarka, SzilviaLászló, Enikő2017-05-012017-05-012017-04-03http://hdl.handle.net/2437/238800A feltáró jellegű vizsgálatom fő célja a Magyarországon eddig kevéssé vizsgált cyberbullying pontosabb megismerésére volt. Tanulmányom tizedik és tizenegyedik osztályos középiskolás diákok vizsgálatára irányult. Célom volt annak felderítése, hogy milyen gyakori jelenség köreikben a cyberbullying, a cyber-elkövetővé vagy cyber-áldozattá válás, valamint a cyberbullying mely formái legelterjedtebbek a fiatalok körében. Kutatásom központi kérdése, hogy a cyberbullying kapcsolatban áll-e a szülők nevelési stílusával, valamint az azzal összefüggésben álló mentalizációs képességgel, és milyen erősségűek és irányúak ezen összefüggések. Azért tartom fontosnak a cyberbullying jelenségének vizsgálatát, mert a mai fiatalok körében igen aktuális és jelenlévő probléma az online zaklatás.46hucyberbullyingmentalizációnevelési stílusMentalizációs képesség és nevelési stílus szerepe a cyberbullying jelenségébenDiszlexia hatása az idegennyelv-tanulásra és szókincshálózatraA maladaptív sémák társas pozícióra gyakorolt hatásaKontrollhely attitűd háttérvizsgálata alkoholbetegek körébenDEENK Témalista::Pszichológia