Rácz, AndreaLázi, Alexandra2014-05-262014-05-262014-03-312014-05-26http://hdl.handle.net/2437/193276Szakdolgozatom témája az iskolai szociális munka, azon belül bevezetésének fontossága és az iskolai konfliktusok kezelésében való beavatkozása. Továbbá bemutatásra kerül a szociális munka az oktatás és a társadalom kapcsolati rendszerének összefüggése. Kutatásomat egy általános iskolában végeztem, azon belül egy speciális osztályban, amely tanulási, beilleszkedési és magatartási zavarokkal küzdő tanulók szerint specializálódott. Ennek tekintetében a főbb eredményeim a következőket jelenti: a családi szocializáció jelentősen befolyásolja a gyermek fejlődését, értékrendszerét, és iskola teljesítményét. A manifeszt szociális megerősítések hiánya a gyermek önbizalom és az önértékelés romboláshoz vezet. Azok az osztályok, amelyek a tanulási, beilleszkedési és magatartási zavarokkal küzdő tanulók szerint specializálódik, sokkal inkább felerősítik a hátrányokat, minthogy kompenzálnák azokat. Az iskolai szociális munka hazánkban még mindig nem kap kellő hangsúlyt ahhoz, hogy egy hatékonyan működő, integrált rendszer keretében működhessen. Következtésem az, hogy nem az a hatékony oktatási intézmény, ahol nincsenek problémák, mivel a társadalom problémái, a szociális hátrányok a gyerekeken keresztül teljes mértékben lecsapódnak az iskolában. A hátrányos helyzetűek növekvő számaránya az oktatásban egyértelműen indokolttá teszik a szociális munkás jelenlétét az iskolákban.40huiskolai szociális munkagyermekvédelemAz iskola félelmetes sűrítményeIskolai szociális munka a konfliktuskezelés kontextusábanDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológia