Lengyel, PéterKeller, Edit2024-06-212024-06-212024-04-23https://hdl.handle.net/2437/374491A kutatás célja az volt, hogy feltárja és összehasonlítsa a debreceni Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum diákjainak egészségügyi szakmai oktatásban való részvételét, különös tekintettel az oktatási preferenciákra. A vizsgálat arra is kitért, hogy milyen motivációk és módszerek jellemzik a tanulókat különböző életszakaszokban és élethelyzetekben. A kutatás kérdőíves felmérésen alapult, amelyet a nappali és nem nappali képzésben résztevő tanulók töltöttek ki. A kutatás rámutatott, hogy a nők továbbra is dominálnak az egészségügyi szakképzésben, és ez a tendencia még napjainkban is fennáll. Emellett azt is megállapította, hogy az idősebb korosztályokat inkább anyagi előnyök és szakmai fejlődés motiválja a tanulásra, míg a fiatalabbaknál inkább a karrierépítés áll az előtérben. Végül, az eredmények alapján látható, hogy mind a jelenléti, mind a hibrid oktatásnak jelentős szerepe van az egészségügyi szakmai képzésben, míg a távoktatás kevésbé népszerű választásnak bizonyult.65hutanulási módszerektanulói motivációkérettségi utáni képzésA debreceni Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum érettségi utáni képzésében résztvevő tanulók motivációi és tanulási módszereiThe motivations and learning methods of students participating in post-secondary courses at the "Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum" in DebrecenNeveléstudomány::FelnőttnevelésHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.