Mező, KatalinKoponyás, Eszter2017-04-192017-04-192017-04-12http://hdl.handle.net/2437/238274A szakdolgozat két fő részből épül fel. Az első elméleti részben bemutatásra kerül az értelmi fogyatékosság, mint fogalom, a 2011-es köznevelési törvény alapján a típusai, csoportosítása, valamint felismerése. A második részben kívánom bemutatni egy értelmi fogyatékos gyermek fejlesztését születésétől az óvodás kor végéig. E a részen belül nagyobb hangsúlyt fektetek a lovasterápia bemutatásának, megismertetésének. Kutatómunkám során elméleti ismereteimet kívánom gyarapítani. Várhatóan a témában elmélyülve sokkal tudatosabban, felkészültebben fogom látni az értelmi fogyatékos gyerekek fejlesztési lehetőségeit. Tapasztalataimat leendő óvodai csoportomban is hasznosítani tudom a gyerekek megismerésében, képességeik kibontakoztatásában, a családokkal való együttműködésben és az értelmi fogyatékos gyerekek integrációja során.30hufogyatékosságóvodáskorú gyermeklovasterápiaÉrtelmi fogyatékos gyermek az óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány