Erdey, LászlóTóth, Zsolt Bence2024-06-202024-06-202024-04-21https://hdl.handle.net/2437/374262A turizmus olyan közösségek találkozását segíti elő, akik alapjáraton nem feltétlen találkoznak a mindennapok során. Ez az egymásnak való kitettség pedig könnyen a megkülönböztetett bánásmód táptalajaként szolgálhat. A diszkrimináció számtalan fajtái, amelyek gyakorta összeolvadnak egymással, így a turizmusban is jelen vannak. Szakdolgozatomban ennek kiterjedését mértem fel, mind a fogyasztói, mind a szolgáltatói oldalon. Primer kutatást végeztem, online kérdőív használatával. Az így kapott adatokat értelmezve elmondható az összes vizsgált esetben, hogy a turizmus bármely oldalán résztvevő személyek több, mint fele még nem tapasztalt diszkriminációt, illetve nem is ismer olyat, aki igen. A megkülönböztetett bánásmód viszont továbbra is a válaszadók nagy részét érinti.56huturizmusdiszkriminációmegkülönböztetésDiszkrimináció a turizmus iparábanDiscrimination in the tourism industryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.