Schéder, VeronikaHorváth, Ildikó Rita2017-10-162017-10-162017-10-16http://hdl.handle.net/2437/244246Szakdolgozati témám az autizmus spektrumzavar és felismerése kisgyermekkorban címet viseli. Témám kiválasztásában jelentős szerepet játszott, hogy hivatásom kapcsán egyre több autizmus spektrumzavarral és pszicho- motoros fejlődési zavarral küzdő gyermekkel találkozom. Véleményem szerint a szakemberek, hiába diagnosztizálják az autizmust kisgyermekkorban, nem kapják meg a korai fejlesztést többnyire az anyagi forrás hiánya, illetve a szakemberek hiánya miatt. Nincsenek ehhez a megfelelő fejlesztő eszközök, továbbképzések, továbbá az autista gyermek egész napos, nappali ellátása és felügyelete nem megoldott, nincs, aki enyhítse a család terhét. Szakdolgozatomban bemutatom az autizmus fogalmát, történetét, törvényi szabályozását, az autizmussal kapcsolatos eddigi ismereteimet, és hogy Magyarországon, hogyan történik az autizmussal diagnosztizált gyermekek korai fejlesztésbe vétele. Továbbá felsorolom azon tevékenységeket, melyet a csecsemő és kisgyermeknevelő végezhet, önállóan kiemelve azokat a területeteket, ahol az autizmus spektrumzavarral küzdő gyermekekkel találkozhat, illetve az őket nevelő családok és oktatási intézmények kapcsolatrendszerébe megjelenhet.43huautizmuskorai fejlesztésAutizmus spektrumzavar és felismerése kisgyermekkorbanDEENK Témalista::Neveléstudomány