Dajnoki, KrisztinaSimon, Dóra2025-06-192025-06-192025-04-29https://hdl.handle.net/2437/393475A kutatás fő célkitűzése, hogy megvizsgálja a munkáltatói márka és az egyedi értékajánlatok szerepét az autóiparban, kitérve ezek szerepére a tehetséges munkaerő bevonzásában és megtartásában. Ezen keresztül célul tűztem ki, hogy a kutatás eredményei gyakorlati szempontból is hasznosíthatók legyenek, segítségével a vállalatok mélyebb betekintést nyerhetnek munkavállalóik elvárásaiba és preferenciáiba, ezáltal javíthatják a tehetségek hatékonyabb toborzását és megtartását. A kutatási célok megvalósítása érdekében primer vizsgálatok keretében kérdőíves vizsgálatot végeztem – ezen belül diszkrét választási kísérletet – , vezetői interjúkat készítettem, illetve hazai autóipari szervezetek karrieroldalán megjelenő munkáltatói márkaépítés elemeit hasonlítottam össze. A kérdőíves kutatás célcsoportját a potenciális munkavállalók alkotják, akik keretében célul tűztem ki, hogy feltárjam a különböző munkáltatói értékajánlat csomagok megítélésével kapcsolatos véleményeket. A vezetői interjúk során az Audi Hungaria Zrt. és BMW Manufacturing Hungary Kft. munkáltatói márkaépítésért felelős vezetőit kérdezem meg a szervezetek márkaépítési és értékajánlat stratégiájáról, azok kiemelt elemeiről. A vállalati karrier oldalakon történő tartalom elemzés az említett két vállalat összehasonlítására irányult, kiegészülve a szintén prémium autógyártó Mercedes-Benz Manufacturing Kft.-vel.56huemberi erőforrásautóiparmunkáltatói márkaA munkáltatói márka és a munkáltatói értékajánlatok különböző aspektusai – fókuszban az autóiparDifferent aspects of employer brand and employer value propositions - focus on the automotive industryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.