Aszalós, LászlóJuhász, Gábor2019-04-302019-04-302019-04-29http://hdl.handle.net/2437/266472Szakdolgozatom célja bemutatni egy olyan algoritmust, amely legkisebb lépésszámból képes megoldani Simon Tatham „Cube” nevezetű logikai játékát. Simon Tatham egy brit programozó, aki legfképp a PuTTY programjáról ismert. Ezen felül rengeteg logikai játékot is készített, melyek közül majdnem mindet ki is próbáltam. Lenyűgöz volt számomra a kreativitása, teljesen lebilincseltek a játékai, de legjobban a „Cube” nevű fogott meg. Ami ennél a játéknál leginkább érdekes, az a megoldásnál használt heurisztika. A következ fejezetben ezt fogom részletesen ismertetni. Majd azt követen az implementációs terveimet, és a JavaScript nyelvű implementációmat mutatom be.38humesterséges intelligenciacubelogikaiA Cube logikai játék megoldása mesterséges intelligencia segítségévelSolving the Cube logical game with Artificial IntelligenceDEENK Témalista::Informatika