Tamásiné Dsupin, BorbálaHovánszki, JánosnéTamásiné Dsupin, Borbála2023-11-222023-11-222023978-963-615-110-2https://hdl.handle.net/2437/361106Jelen tanulmány célja a kisgyermekkori zenei nevelésen belül a zenehallgatási tevékenység körüljárása. Ez a cigány/roma nemzetiségű óvodások esetében kiemelt feladatot jelent az óvodapedagógusok számára, hiszen az óvodákban kevesen vannak, akik hozzáértő módon tudnak az autentikus cigány zenével foglalkozni, nevelni. A vokális cigány népdalok tanítása terén áttörést jelentett a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán létrejött nemzetiségi cigány/roma szakirány az óvodapedagógus képzésben, ahol az autentikus cigány népdalokkal is megismerkedhetnek, amit a zenehallgatási tevékenység alkalmával tudnak kamatoztatni. A cigány nemzetiségű óvodás gyermekek számára ez a hiteles. Az ének-zenei nevelés óvodai módszertanának e területén különösen nagy a hiányosság, s ezt az elmaradást igyekszik pótolni a tanulmány egy autentikus vokális cigány népzenei anyag gyűjteményével. A cigány népdalok könnyebb megtanulhatóságát segítik a kottaképben is megjelenő hangzó felvételek, amelyek kapcsolódnak a gyűjtemény anyagához.huCC-BY-NC-SAzenei oktatásGondolatok az óvodai zenei neveléshezkönyvnem hozzáférhető70https://webpac.lib.unideb.hu/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&ccltext=idno+bibDEK01055673Bölcsészettudományok::Neveléstudományoknyomtatott