Tóth, Norbert2021-06-292021-06-292020-03-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 6 No. 1 (2020) , 95-102https://hdl.handle.net/2437/319222The phenomenon can be encountered day by day that at primary schools there are just a few Roma children among well-performing students, while among students who fail in fulfilling the requirements there are a great amount of Roma pupils. The question may come to the surface intuitively: What are the reasons behind that?  The paper aims to discover and explain this problem relying on the relevant literature.  A tanulmány abból a feltevésből indul ki, miszerint a cigány származású tanulók iskolai teljesítménye kudarcokkal teli. Ezt figyelembe véve a jelen írás arra vállalkozik, hogy olyan okokra reflektáljon a cigány tanulók iskolai kudarcaival kapcsolatban, amelyek a szűkebb-tágabb közvélemény számára is ismertek, sőt bizonyos esetekben, némileg negatív konnotációval, közhelyekké váltak. Célunk, hogy e tényezőket a tudományos diskurzus szemszögéből vizsgáljuk meg.application/pdfroma studentsschool failureroma tanulókiskolai sikertelenségISSUE OF FAILURE OF ROMA STUDENTS AT SCHOOLfolyóiratcikkOpen AccessNorbert Tóthhttps://doi.org/10.18458/KB.2020.1.95Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat16Különleges Bánásmód2498-5368