Szerepi, SándorJónásné Vári, Ibolya2017-04-102017-04-102017http://hdl.handle.net/2437/236627Dolgozatomban áttekintést nyújtok az interkulturális nevelés szakirodalmáról. Vizsgálom az óvodapedagógusok ismereteinek szintjét, igényeit ebben a témában, és a roma kultúra terén. A kutatásban szereplő óvónők roma családokkal szembeni elfogadását, beállítódását elemzem. A roma szülők elvárásait összehasonlítom a nyírbátori óvodák nevelési gyakorlatával. Rávilágítok, hogy az eltérő és azonos szükségleteket mennyire veszik figyelembe az óvónők a különböző kulturális hátterű gyermekek nevelésénél. Mennyire tartják a szociokulturális hátteret meghatározónak, milyen területeket tartanak kompenzálandónak.Tapasztalataik alapján mennyire befolyásolja a családi háttér az óvoda feladatainak prioritását?73huintegrációinterkulturális pedagógiakooperatív tanulásNyírbátorInterkulturális nevelés Nyírbátor óvodáibanDEENK Témalista::Neveléstudomány