Molnár, BalázsCzeglédi, Istvánné2017-03-282017-03-282017-03-30http://hdl.handle.net/2437/236133Szakdolgozatom első részében, definiálom a hátrányos helyzethez köthető fogalmakat, bemutatom és értelmezem az ide vonatkozó törvényeket, majd szakirodalmi összefoglalást adok az egészségmagatartásról a magyar fiatalok körében. Tisztázom az életmód fogalmát, összetevőit, az egészségmagatartás fogalmát, bemutatom a magyar fiatalokra jellemző egészségmagatartást, ez ad alapot a későbbi elemzéseim összehasonlításához. Bemutatom azokat a rizikófaktorokat, amelynek az iskoláskorú gyermekek ki vannak téve, továbbá párhuzamosan ismertetem a védőfaktorokat is. Három főbb kutatási kérdést fogalmaztam meg, ezek a következők voltak: 1. Mivel töltik szabadidejüket a diákok? Milyen háttérváltozók (pl. nemi különbségek) befolyásolják a szabadidő eltöltésüket? 2. Hogyan viszonyulnak a gyermekek az egészségtudatos magatartásformákhoz (pl. étkezés, testmozgás, személyes higiéné)? 3. Miként befolyásolja a hátrányos helyzet a tanulók életmódját, életvitelét? A szakdolgozat második szegmensében bemutatásra kerül az általános iskola, ahol a lekérdezés történt, majd ismertetem a kérdőíves vizsgálat kérdéseit, részleteit, a lekérdezés körülményeit és bemutatom az azokból kapott eredményeket, s elemezem azokat.89huéletviteltáplálkozásmozgásművelődéshigiéniaHátrányos helyzetű gyermekek életvitel vizsgálata RozsálybanDEENK Témalista::Neveléstudomány