Biró, MelindaLukács, Dóra2025-06-262025-06-262024https://hdl.handle.net/2437/394614Kutatásom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy a leendő testnevelő tanárok mennyire gondolják fontosnak a kongruenciát, és mely területen tartják fontosnak a tanári hitelességet. Kérdésként merült fel bennem az is, hogy a tanárjelöltek mennyire képesek objektíven értékelni saját tanításukat, képesek-e valódi önreflexiót végezni magukon. Az első módszerem az írásos kikérdezés volt, melynek a kérdőíves formáját alkalmaztam. Második módszerként a megfigyelést alkalmaztam, melynek során egy lányt és három fiút figyeltem meg a tanárjelöltek közül. A megfigyelés során vizsgáltam az óratartás közben történő verbális és nonverbális kommunikációt, illetve módszertani megfigyelést is végeztem.56huKommunikáció, Hitelesség, Testnevelőtanár, ÉrtékelésA tanári kommunikáció kongruenciájának vizsgálataExamining the congruence of teacher communicationNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.