Páskuné Kiss, JuditKiss, Tamara Gabriella2024-06-062024-06-062024-04-12https://hdl.handle.net/2437/371079Az általam választott kutatási téma az elvált és együtt élő családok serdülő korú gyermekeinek érzelmi intelligenciájának és stresszel való megküzdési módjának vizsgálata a szülői nevelési stílus függvényében. A kutatómunkám a fejlődéslélektan területén belül egy mindig releváns és aktuálisnak számító, kiemelt fontosságú jelenségkörrel foglalkozik. A szülők válása – ha a legkedvezőbb körülmények között, békésen zajlik is – alapvetően átalakítja a családtagok szokásait életük számos területén. Ezek az átalakult szokások, változások felmérése a gyermekek iskolai viselkedésére vonatkozó következtetések alapjául szolgálhatnak egy ilyen, sajnos egyre gyakoribb helyzet bekövetkeztekor. Vizsgálódásom fókuszában álltak a serdülők megküzdési módjai közötti különbségek, az érzelmi intelligenciájukban nemek és családi konstellációk mentén jelentkező eltérések és a szülők nevelési stílusának típusai a válás tükrében. Az ezen területeken jelentkező változások felmérése képezte célját a jelen kutatásnak, kiemelt tekintettel még a válás bekövetkeztének időpontjára és a testvérek kérdéskörére, azaz, hogy a vizsgált serdülőkre milyen hatása van annak, hogy egykék-e vagy pedig van-e testvérük.77huérzelmi intelligenciastresszel való megküzdésszülői nevelési stílusválásKözépiskolás diákok érzelmi intelligenciájának és stresszel való megküzdési módjának vizsgálata a szülői bánásmód és a válás tükrébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.