Körmendi, AttilaHatalyák, Edina2018-05-162018-05-162018-03-27http://hdl.handle.net/2437/252287Középiskolai nyelvtanárként és osztályfőnökként munkám során olyan tapasztalatokra tettem szert az előző években, amelyek a túlzott mobilhasználatból származó veszélyek tudatosítására ösztönöztek. A mai z generáció tagjai okostelefonjaik segítségével egyre több időt töltenek el az online világában anélkül, hogy a használatból származó negatív következményeket tudatosítaná. A kamaszok legtöbbször izgalmas alternatív lehetőségek híján fordulnak a csetszobák és számítógépes játékok felé, melyek fokozott használata hosszú távon függőséghez is vezethet. Az okostelefon-függőségre – a többi viselkedéses addikcióhoz hasonlóan – a dependencia, a gondolkodás beszűkülése, a tolerancia és a sóvárgás jellemző. Egy mentálhigiénés programterv bevezetése tehát hasznos segítséget nyújt egy középiskolai osztály problémás mobilhasználatának kezelésében, ugyanakkor végrehajtása számos akadályba ütközhet. A várható nehézségek ellenére is szükséges a mai z generációs diákok figyelmi, empátiás, bizalmi és önismereti szintjének fejlesztése, mely végső soron az egyéni képességek erősítésén keresztül a közösség kiegyensúlyozottabb működését szolgálja. A javasolt programterv célja olyan egyéni és kapcsolati készségek megerősítése, melyek az online térhódításával háttérbe szorultak vagy torzultak.28huproblémás mobilhasználatokostelefon-függőségkémiai addikciókviselkedéses függőségekazonnaliságra törekvész generációnonverbális kommunikációönismeretérzelmi kifejezőkészségkapcsolatfejlesztésKapcsolat mobil nélkülMentálhigiénés programterv egy középiskolai osztály problémás mobiltelefon-használatának kezeléséreConnections without a mobile phoneDEENK Témalista::Pszichológia