Szilágyi, BarnabásKiss, Adrienn2022-03-292022-03-292022-03-29http://hdl.handle.net/2437/329614A szakdolgozat az első részben a differenciált fejlesztéssel foglalkozik, a módszerekkel, eszközökkel, területeivel, munkaformákkal. A pedagógus személyiségét és a tanulók megismerésének fontosságát is kiemeli. A második részben a differenciált fejlesztésen belül az olvasástanítás/olvasástanulás folyamatának vizsgálatát kutatja. Kitér a differenciálási lehetőségekre, az első osztályban való alkalmazhatóságra. Foglalkozik az olvasástanítási módszerekkel, és ezzel kapcsolatban a fejleszthetőséggel. Kutatja, hogy felismerhetőek-e az olvasási zavar jelei a korai időszakban, van-e lehetősége az írást-olvasást tanító pedagógusnak felismerni és a differenciálás eszközeivel élve segíteni a lemaradó tanulókat, támogatni az előbbre haladókat. Ehhez olvasást tanító pedagógusok tapasztalatait, véleményét használja, kérdőíves módszer segítségével.45hudifferenciált fejlesztésolvasástanításA differenciált fejlesztés lehetséges eszközei, módszerei, és alkalmazhatóságuk.Differenciált fejlesztés az olvasástanítás folyamatábanDEENK Témalista::Neveléstudomány