Flaskár, AnettSzűcs, Diána2013-03-292013-03-2920132013-03-29http://hdl.handle.net/2437/163234Diplomamunkámban először az elméleti háttérrel foglalkoztam, melynek során ismertettem a franchise kialakulásának történetét hazánkban és nemzetközi szinten is, majd a sokak számára idegenül csengő franchise kifejezés jelentését, fogalmát, a rendszerben résztvevő, együttműködő szereplőket, akiket a kölcsönös sikerérdekeltség hajt. Rendszereztem a franchise megjelenésének típusait, valamint bemutattam kettős marketingjét és a Magyar Franchise Szövetséget, mely országos szinten összefogja és ellenőrzi a franchise-ban működő vállalkozások tevékenységét. A dolgozat második felében – az elméleti háttérre építve – betekintést nyújtottam a Coop Üzletlánc működésébe, jellemeztem szervezeti felépítését és a franchise-struktúrára történő átállást, valamint az új szereplők rendszerbe való integrálását, mely a folyamatos növekedés biztosításának alapja. Kifejtettem a franchise-ból adódó uniformizáltságot, mely megannyi előnyt tartalmaz mind az átadó, mind az átvevők részére. Végül egy SWOT-analízissel zártam dolgozatom, mely a Coop Üzletlánc működésének belső erősségeit és gyengeségeit, illetve a környezetből fakadó lehetőségeket és esetleges veszélyeket tartalmazza.51huFranchisevállalkozásFranchise: A modern vállalkozások sikerreceptjeA rendszer bemutatása a Co-op Hungary Zrt. működésén keresztülDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing