Kormos, JánosBor, Csaba2007-01-242007-01-2420042007-01-24http://hdl.handle.net/2437/798A dolgozat egy egyszerű megoldást vázol az egyedi járműazonosításból és a forgalomszámlálásból származó kombinált adatok alapján történő OD mátrix statikus becslésére. A második fejezetben az OD mátrixok becslésével kapcsolatos problémakör kerül bemutatásra. Statikus esetben elsőként általánosságban fogalmazzuk meg a problémát, majd a különböző megközelítési módokat tekintjük át. A dinamikus módszerek irodalmának átfogó ismertetése után a városi közlekedésben való alkalmazás nehézségeire és a szenzorok optimális számának és elhelyezésének problémájára terünk ki a teljesség igénye nélkül. A harmadik fejezet áttekinti az egyedi járműazonosításnak az OD mtrixok becslésében való alkalmazására tett kísérleteket. A negyedik részben a DE Informatika Intézetében fejlesztett forgalom-statisztikai rendszert ismertetjük. Végül az ötödik fejezetben egy városi közlekedést szimuláló adatok alapján végzett statikus OD mátrix becslési eljárást és ennek eedményeit mutatjuk be.54965729 bytesapplication/pdfhuvárosi közlekedés modellezéseOD mátrixbelépési kilépési mátrixstatikus becslésegyedi járműazonosításrendszámfelismerésvárosi közlekedésforgalom-statisztikai rendszerszenzorok elhelyezéseOD mátrixok becslése egyedi járműazonosítás segítségévelDEENK Témalista::Informatika::Informatikai rendszerekip