Keszeg, AnnaKádár, Emőke2016-04-152016-04-152016-04-14http://hdl.handle.net/2437/224817Az 1940-es évek divatjának kutatása nehéz feladat, hiszen az akkori nyersanyag hiány és az ebből adódó öltözködési korlátok miatt igen szegényes képet kaphatunk a kor viselettörténetéről. Összefüggést találni a hitleri III. Birodalom és a divat között még körülményesebb. Vizsgálatom során nem csak a divattal és az uralkodó trendekkel foglalkozom, hiszen az akkori ideológia és politikai rendszer ismerete nélkül nehezen értelmezhető ez a kutatás. Kíváncsi voltam arra, hogyan éltek, mit viseltek és milyen szabályokat kellett betartaniuk a náci rezsim alatt a német és európai lakosoknak. Németországában a kasztrendszer kérdése figyelemreméltóan nagy befolyást gyakorolt az öltözködés önreprezentációs mivoltára. A kutatás kitér a negyvenes évek olyan divattervezőire is, akiknek közük lehetett a nemzetiszocialista párthoz és magához Adolf Hitlerhez. Egy egész fejezet foglalkozik Gabrielle Chanellel , a Chanel divatház alapítójával és az ő náci kapcsolataival. Diplomamunkám foglalkozik az akkori trendekkel és azok megjelenésével a kortárs divatban, hogy milyen stílusjegyek jelennek meg a mai kollekciókban a negyvenes évek szabásvonalaiból.30huNevezd meg! - Ne add el! 2.5 MagyarországHarmadik BirodalomdivatviseletkultúraA Harmadik Birodalom viseletkultúrája és annak megjelenése a kortárs divatbanDEENK Témalista::Művészetek