Bonné Posztós, RékaFarkas, Nikoletta2022-05-162022-05-162022http://hdl.handle.net/2437/333335Szakdolgozatom első részében olyan szakirodalmi ismereteket igyekszem rendszerezni, amelyek az érzelmi intelligencia témakörét érintik, az EQ fogalmán túl, annak modelljeit mutatom be. Majd az érzelmi intelligencia fontosságára térek rá a vezetői munkák kapcsán. Milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy érzelmileg intelligens vezető? A következő részben az érzelmi intelligencia mérésére használt teszteket mutatom be, melyek közül a kutatásomhoz a Schutte-féle kérdőívet használtam. Szakdolgozatom második részében kutatást végeztem annak megállapítására, hogy a közoktatási intézmények vezetői körében a női vagy férfi vezetőknek, az igazgatóknak vagy az igazgatóhelyetteseknek, illetve az állami vagy egyházi iskolák vezetőinek magasabb az érzelmi intelligenciája. A kérdőíves kutatás során kapott válaszokat és adatokat elemezve vonom le a következtetéseket a hipotéziseim alátámasztására.1-46huÉrzelmi intelligencia, vezetés, vezetői kompetenciák, igazgató, igazgatóhelyettes, állami fenntartású intézmény, egyházi fenntartású intézményAz érzelmi intelligencia és a vezetésDEENK Témalista::Neveléstudomány