Sebestyén, AttilaAnton, Sára2015-04-132015-04-132015http://hdl.handle.net/2437/209142A korábbi évszázadokhoz képest a kávéházi kultúra sok változáson ment keresztül. Akkoriban az információszerzés, a közélet és a szocializálódás elsődleges helyszíneiként szolgáltak. Manapság viszont - többek szerint - sokkal inkább az elkülönülés helyszínévé váltak, amelyben nagy szerepe van a globális kávézóláncoknak és a technológia fejlődésének. Ebből kiindulva dolgozatomban arra keresem a választ, hogy valóban jellemzőbbek-e manapság a magányos tevékenységek a kávézókban. A modern kávézói/kávéházi kultúra jellegzetességeit, a bennük előforduló viselkedésmintákat kutatom, elsősorban a debreceni kávézószíntér vizsgálatán keresztül. Mivel a franchise rendszerben működő kávézók meghatározó szerepet töltenek be a kávézói attitűdök változásában, ezért néhány budapesti kávézóláncot is bevontam a kutatásomba. A Ray Oldenburg - amerikai szociológus - által megalkotott harmadik hely fogalmából kiindulva vizsgáltam meg, hogy mik a főbb jellemzői a modern kávézóknak.44hukávézóDebrecenviselkedésmintákkávéházi kultúra„Az én kávéházam az én váram.”A modern kávéházi kultúra vizsgálata – jellemző viselkedésminták kutatása a debreceni kávézókbanDEENK Témalista::Kultúratudomány