Mező, KatalinKéri, Sándorné2021-03-162021-03-162021-03-14http://hdl.handle.net/2437/304163A szakdolgozat a kisgyermeknevelő feladataival foglalkozik az értelmi fogyatékos gyermekek integrált nevelésében. A témaválasztást az vezérelte, hogy az értelmi fogyatékos embereket, gyerekeket gyakran kirekeszti a társadalom, vagy az elfogadás nehézségei miatt, vagy azért, mert félnek a velük való beszélgetésektől, foglalkozásoktól, tevékenységektől. A szakdolgozat célja, hogy segítse ezt a félelmet megszüntetni, bővítse az ismereteket az értelmi fogyatékossággal élő gyermek bölcsődei nevelésére vonatkozóan és segítse elfogadtatni őket. A szakdolgozat elmagyarázza, hogy egy általános bölcsődei intézményben milyen segítséget tud biztosítani az ott dolgozó szakember az eltérő fejlődési ütemű gyermek elfogadásában, integrációjában és esetleges fejlesztésében. Emellett a szakdolgozatban megjelenik egy saját összeállítású kérdőíven alapuló kutatás, amelynek célja, hogy közelebbről megismertesse egy értelmi fogyatékossággal élő gyermek és családjának a nehézségeit, harcait, a küzdelmeit a kezdetektől az óvodába távozásig.40hukisgyermeknevelőfogyatékosságbölcsődeintegrált nevelésértelmi fogyatékosokA kisgyermeknevelő feladata az értelmi fogyatékos gyermekek integrált nevelésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány