Hlavacska, AndrásGergely, Benedek2025-06-302025-06-302025https://hdl.handle.net/2437/395028Kutatásom során a machinima médiumának jellemzőit mutatom be, melyhez egy 150 machinimából álló adatbázis lesz segítségemre, amely a The Sims-játéksorozat feldolgozásait tartalmazza. Először a machinima fejlődéstörténetének vizsgálatával és a korabeli definíciók elemzésével értelmezem ezt a mediális jelenséget. A médium jellemzőinek leírása mentén a machinimát önálló médiaszövegtípusként határozom meg, elválasztva egyrészt a játékközvetítés különböző formáitól, másrészt a filmművészeti alkotásoktól. Végezetül ezzel az értelmezéssel – figyelembe véve a machinima helyzetét a 2020-as évek mediális kontextusában – kiegészítem a Jenkins és Lowood által a 2000-es évek elején leírt machinima-fogalmakat, aktualizálva azokat a médium jelenkori helyzetéhez viszonyítva.30huvideójátékmachinimamédiakonvergenciaA videójáték és a vizuális média határánA machinima fogalmának aktualizálása a 2020-as évek mediális kontextusábanKultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.