Pfau, Christa SáraSzilágyi, Dóra2025-06-182025-06-182025-05-04https://hdl.handle.net/2437/393283Dolgozatom témájaként a szponzoráció hatását vizsgáltam a sportolók népszerűségével és sportágaik eladhatóságával kapcsolatban. Kutatásom célja a szponzoráció által gyakorolt hatások sportpiac szereplőire vonatkozó feltárása volt. Kérdőíves felmérésem során a vizsgálat főbb szempontjaiként többek között a a fogyasztói szokásokat, a márkaelköteleződést és a szponzoráció megítélését elemeztem. A tanulmány során szerettem volna bemutatni, hogy a szponzorok nem csupán pénzügyi forrásként, hanem imázsformálóként és keresettséget növelő szereplőként is jelentősen befolyásolják a sportpiac alakulását. A kutatás rávilágított arra is, hogy a közösségi média térnyerésével a szponzoráció és a fogyasztói élmény közötti kapcsolat még szorosabbá vált, új lehetőségeket nyitva a márkák és a sportvilág kötelékének számára. Az eredmények alátámasztották, hogy a jól irányzott szponzoráció hozzájárulhat a sportpiac hosszú távú növekedéséhez.49husportszponzorációnépszerűségSzponzoráció hatása a sportolók népszerűségére és sportágaik eladhatóságáraThe impact of sponsorship on athletes' popularity and the marketability of their sportsKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.