Mező, KatalinPózer , Fruzsina Mónika2023-04-172023-04-172023-04-15https://hdl.handle.net/2437/349814A szakdolgozat feldolgozza az enyhe értelmi fogyatékos tanulók iskolai teljesítményeit, agyuk működésének rövid biológiai hátterét. Továbbá bemutatja a dolgozat, hogy hogyan lehetséges a verbális munkamemória kapacitásuk fejlesztése és vizsgálata. Átfogóbb képet kapunk álatlánosságban véve is a memóriáról és annak működési egységeiről. Betekintést tettünk a gyógypedagógia munkásságába és feladatrendszerébe, a jelenkor és a múlt ismeretében. Összegeztük a tanulási módszertanokat, amikkel segíthetjük a verbális munkamemória fejlsztését. Végül, kutattuk, a szakdolgozat elkészülésekor két eltérő iskolarendszer felépítését és módszereit. Felvázoltuk az eredmények ismeretében, hogy mennyire szükséges az eltérő módszertanok megléte és alkalmazása.42huenyhe értelmi fogyatékosságmemóriatanulási nehézségekEnyhe értelmi fogyatékos tanulók verbális munkamemóriájának fejlesztése és vizsgálataDEENK Témalista::Neveléstudomány