Molnár, BalázsVincze, Virág Franciska2017-04-072017-04-072017-04http://hdl.handle.net/2437/236514Szakdolgozatomban összehasonlításra kerül az óvodai és a bölcsődei játék és játéktevékenység. Mindezt két szempontból vizsgálom: egyrészt a szakmai alapdokumentumokat hasonlítom össze (az óvodai és a bölcsődei nevelés országos alapprogramjait), külön hangsúlyt fektetve a játék megjelenésére a programokban, másrészt pedig egy empirikus kutatás keretében a jelenleg is dolgozó óvodapedagógusok és kisgyermeknevelők játéktevékenységekkel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatait tárom fel. A kutatáshoz a kérdőívezés módszerét használtam; a kérdőíveket Debrecen és 30 kilométeres körzetében lévő városokban osztottam ki. A vizsgálatba összesen 9 óvodát és 6 bölcsődét sikerült bevonni, amelyekből összesen 145 kitöltött kérdőívet kaptam vissza. Dolgozatom hipotéziseit főként a játékpedagógiai szakirodalom alapján állítottam fel, amelyeket a kérdőíves kutatás eredményei alapján igazoltam vagy cáfoltam.66hujátékbölcsődeóvodaösszehasonlításJátéktevékenységekkel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok vizsgálata bölcsődei és óvodai színterekenDEENK Témalista::Neveléstudomány