Csók, CintiaFarkasné Kiss, Krisztina2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391522A szakdolgozat első része a pedagógiai munkát segítő szakemberek szerepének és feladatainak feltárásáról szól. Említésre kerül, milyen tényezők befolyásolják a gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, iskolai szociális segítő jelenlétét az oktatási intézményekben, illetve az inkluzív oktatás fontossága a magyar köznevelési rendszerben. Említésre kerül, milyen nagy kihívást jelent a közoktatásban a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek és tanulók támogatása.. A kutatási rész azzal foglalkozik, hogy a tanárszakos hallgatók mennyire ismerik a pedagógiai munkát segítő szakembereket (iskolapszichológus, fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus, iskolai szociális segítő), fontosnak tartják-e a feladataik megismerését. A kutatás során érdekelt, hogy a tanárjelöltek felkészültek-e arra, hogy felismerjék, ha egy tanuló gyógypedagógiai, fejlesztőpedagógiai ellátásra szorul.47hupedagógiai munkát segítő szakemberekBTMN-s tanulóSNI-s tanulógyógypedagógusfejlesztőpedagógusA pedagógiai munkát segítő szakemberek szerepe és jelentősége a tanár szakos hallgatók szemszögébőlNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.