Nemes, MagdolnaRácz-Hegymegi, Anett2019-04-262019-04-262019-04-26http://hdl.handle.net/2437/266220A kutatásom célja, az hogy egy átfogó képet kapjak a 21. századi, kétnyelvű gyermekek nyelvi helyzetéről, a nyelv mindennapi használatáról. A többnyelvű nevelés sokszínűségéről, a nem mindennapi szituációk meglétéről. A kutatásom további célja, hogy átlássam egy kicsit átfogóbban, hogy a 2015 után született, részben vagy teljes egészében magyar szülőktől származó, viszont külföldön élő gyermekek nyelvi kompetenciáit, illetve a szülők kétnyelvűségről alkotott képét, a mindennapokat. Hiszem, hogy a kérdőíves kutatás által, több családot is elérek, akik hosszú évek óta külföldön, több nyelven nevelik gyermekeiket. Valamint, ezen többnyelvűség hatásaira is kíváncsi vagyok, a családban és a gyermekek közvetlen környezetében, a bölcsődében is.46hukétnyelvűségkorai nyelvelsajátításKétnyelvűség csecsemő- és kisgyermekkorbanDEENK Témalista::Neveléstudomány