Szalánczi-Bartha, Éva JuditCzeglédi, Noémi2025-06-182025-06-182025-05-02https://hdl.handle.net/2437/393288A szakdolgozat a marketing és a márkahűség közötti szoros kapcsolatot vizsgálja, különös hangsúlyt fektetve a fogyasztói döntéshozatal pszichológiai és érzelmi hátterére. Emellett részletes áttekintést nyújt a marketing alapfogalmairól, a márkahűség fontosságáról, a marketingeszközök hatékonyságáról és a különböző korosztályok és társadalmi csoportok eltérő vásárlási preferenciáiról. Kutatásom célja annak feltárása, hogy a marketingeszközök (pl. reklámok, promóciók, digitális jelenlét) milyen mértékben befolyásolják a márkahűség kialakulását és fenntartását. A fogyasztói magatartás megértése hozzájárulhat a tudatosabb fogyasztói döntések meghozatalához, amely hosszútávú előnyökkel járhat mind a fogyasztók, mind a vállalatok számára. A kutatáshoz kérdőíves megkérdezést és interjúkat készítettem kvantitatív és kvalitatív adatok gyűjtéséhez. Az eredmények alapján akármilyen kiváló a vállalat marketingstratégiája, ha a termék nem egyezik a fogyasztói elvárásokkal, akkor nem tud kialakulni a kívánt lojalitás. Az interjúk alátámasztják, hogy a hosszú távú vevői elköteleződés a minőségre és a megbízhatóságra épül, nem csupán a marketingkommunikációra, azonban a marketing teremti meg a lehetőséget a kapcsolatfelvételre, de csak a konzisztens minőség, a megbízhatóság és a fogyasztói élmények alakítják ki a tartós hűséget.60huMarketingMárkahűségMarketingstratégiaFogyasztói döntéshozatalÉrzelmi kötődésA marketing és a márkahűség kapcsolataThe relationship between marketing and brand loyalityKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.