Balázs, KatalinBordás, András2017-05-112017-05-112017-04-07http://hdl.handle.net/2437/240059A dolgozatban az énhatékonyság és meggyőzési tudatosság kapcsolatát vizsgáljuk ami mellet még figyelembe vesszük az alkalmazott stratégiák egyéni használatait. Ezekhez felhasználunk egyénileg készített meggyőzési szituációkat az Általános Énhatékonyság Skálát illetve a Consumer Self-Confidence meggyőzési tudatosság alkáláját. Az adatokat kvalitatív és kvantitatív módszerek segítségével elemeztük ki. Az adatokat bárki kitölthette és online felületen "hólabda" módszerrel történt az adatgyűjtés. A használt kérdőívek belső megbízhatósága megfelelő értéket mutatott. Az eredmények azt igazolják, hogy erős kapcsolat van a tudatosság és énhatékonyságon belül bár külön-külön ezeknek az eltérő szintjei nem befolyásolták szignifikánsan azt, hogy az adott illető milyen stratégia iránt mutat preferenciát. Nemi különbségek csak a helyzetekre lebontva jelentkeztek szignifikáns mértékben általánosságban nem jellemző36huMeggyőzésmeggyőzési tudatosságénhatékonyságA meggyőzés (alkalmazott stratégiák, meggyőzési hatékonyság) és az énhatékonyság kapcsolataA játékszenvedély és különböző személyiségvonások kapcsolataA tanulási motiváció és az énhatékonyságbeli különbségek vizsgálata az egykék illetve testvérekkel rendelkező gyerekek közöttAz általános iskolai, középiskolai és egyetemi oktatók különbségeinek vizsgálata az énhatékonyság és a munkamotiváció tekintetében.DEENK Témalista::Pszichológia::Szociálpszichológia