Szemán-Nagy, AnitaGaál László Attila, László2025-06-112025-06-112025-04-10https://hdl.handle.net/2437/391239Háttér és célkitűzés: A kutatás célja az egyedülálló társkeresők érzelmi állapotának és önértékelésének vizsgálata a közösségi médiahasználat tükrében, figyelembe véve a nemi és életkori különbségeket. Módszer: A vizsgálat során kvantitatív kérdőíves adatfelvételt alkalmaztunk, öt kérdőív felhasználásával (WHO-5, MDRS-22, Beck Depresszió Kérdőív, SMUS, Rosenberg). Statisztikai elemzésként Spearman-féle korrelációs vizsgálatot végeztünk. Eredmények: A közösségi médiahasználat és az önértékelés között szignifikáns kapcsolat mutatkozott. Mind a nők, mind a férfiak különböző területeken értek el magasabb eredményt a közösségi médiahasználattal összefüggésben. Az alacsony önértékelés és a depresszió összefüggött a fokozott online jelenléttel. Következtetések: A közösségi média befolyásolja az egyedülállók érzelmi állapotát és önértékelését. A nemi és életkori különbségek további kutatást igényelnek a pszichológiai hatások mélyebb megértése érdekében.73huközösségi média, önértékelés, érzelmi állapot, társkeresés, nemi és életkori különbségekAz egyedülálló társkeresők érzelmi állapotának és önértékelésének kapcsolata a közösségi média használatával, különös tekintettel a nemi és életkori különbségekreThe relationship between the emotional state and self-esteem of single individuals in online dating and the use of social media, with particular attention to gender and age differencesPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.