Nagygyőryné Kerti, IbolyaDankó, Fruzsina2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391371A szakdolgozat az integrációs folyamatok jelenlegi helyzetét vizsgálja Magyarország két általános iskolájában. Az együttnevelési folyamatok aktuális helyzetének megismerésében a többségi tanulók nézőpontjait helyeztük előtérbe. A dolgozat szemlélteti a többségi tanulók elfogadását az együttneveléssel és a sajátos nevelési igényű társaikkal kapcsolatban. Továbbá feltárásra kerülnek a különböző fenntartásban lévő alapfokú oktatást biztosító iskolák együttnevelési folyamatai. Mindemellett bemutatjuk a vizsgált intézményekben dolgozó többségi pedagógusok attitűdjének változását az integrációval kapcsolatban. A dolgozat továbbá feltárja, hogyan változtak meg az integrációs folyamatok az elmúlt néhány évben megjelent kutatások alapján, valamint ismertetjük a jelenleg is fennálló nehézségeket az együttnevelés során.54huintegrációtöbbségi tanulóksajátos nevelési igényIntegrációs folyamatok vizsgálata a tanulók szemszögébőlNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.