Péter-Szarka, SzilviaMolnár, Adrienn2017-05-012017-05-012017-04-04http://hdl.handle.net/2437/238803Dolgozatomban középiskola 10-11. osztályos tanulók körében térképeztem fel a 2x2 -es célorientációs elmélet alapján a célorientációkat és ezeknek a kapcsolatát az iskolai énhatékonysággal, aspirációkkal, az élet értelmével, a beállítódással és az életcélokkal. Ezek mellett vizsgáltam a különböző célorientációk hatását a tanulmányi eredményekre. A kutatásomat gimnáziumi és szakközépiskolai diákokkal végeztem el, összesen 187 fővel. Az eredmények alapján a célorientációk közül a viszonyító célorientációnak legnagyobb hatása a tanulmányi eredményre, bár ez a kapcsolat is gyengének bizonyult. A célorientáció minden faktora szoros kapcsolatban állt az iskolai énhatékonysággal, az elsajátítási célorientációk az intrinzik célokkal, a viszonyító célorientáció pedig az extrinzik célokkal mutatott szorosabb együttjárást.44hutanulási motivációcélorinetációiskolai eredményességiskolai énhatékonyágA célorientációk és a tanulmányi eredményesség kapcsolataA tanári kiégés tényezőiAz időskori depresszió a flow-élmények, a proaktív-coping és az élet értelmessége tükrébenA nők által észlelt férfi partner pornógráfiahasználatának a hatásaiDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia