Simándiné Pap, JohannaKedves, Beatrix2022-04-132022-04-132022-04-13http://hdl.handle.net/2437/330553A dolgozat taglalja a nyelvelsajátítás és nyelvtanulás közötti különbségeket, az életkor szerepét a nyelvelsajátítás, nyelvtanulás folyamatában, illetve különböző nyelvelsajátításhoz köthető agyi funkciók működését a teljesség igénye nélkül. 10 fő magyar-angol kétnyelvű és 10 fő egynyelvű magyar gyerek mentális lexikonját hasonlítottuk össze a következő tesztek, vizsgálatok alapján: TROG-H teszt, Token teszt, Szól-e? szűrőeljárás (6) Álszóismétlés szubtesztje, Verbális fluencia mérése, Narratív beszédkészség vizsgálata. A szakirodalmi rész és a kapott eredmények részletes bemutatást adnak a vizsgált magyar-angol kétnyelvű és egynyelvű magyar gyerekek mentális lexikonjának a működéséről.41humentális lexikonnyelvelsajátításkétnyelvűségnyelvtanuláslogopédiaA korai kétnyelvűség hatása a magyar nyelvű mentális lexikonraMagyar-angol kétnyelvű gyermekek és egynyelvű magyar gyermekek mentális lexikonjának összehasonlításaDEENK Témalista::Neveléstudomány