Pálfi, SándorSohajda, Kitti2025-06-112025-06-112025-04-10https://hdl.handle.net/2437/391424A szakdolgozat a digitális eszközök hatását vizsgálja az óvodáskorú gyermekek közvetlen társas kapcsolataira, motoros képességeire, valamint foglalkozik a viselkedésükre, játékukra és kommunikációjukra való hatásával is. A dolgozat célja, hogy feltárja, hogyan befolyásolja a képernyőidő a gyermekek természetes fejlődési folyamatait és, hogy milyen változásokat idézhet elő a mindennapi óvodai életben. A szakirodalmi áttekintés mellett empirikus kutatás is készült, amely óvodapedagógusok véleményén alapszik, valamint készült egy kérdőív a szülőknek is, hogy az ő nézőpontjaikat is láthassuk. Az eredmények szerint a túlzott eszközhasználat káros lehet a gyermekek fejlődésére. Ugyanakkor a megfelelő pedagógusi és szülői jelenléttel fejleszthető hatást is el lehet érni ezen eszközökkel. A kutatás rávilágít arra, hogy a digitális világ és a gyermekek fejlődése közötti egyensúly kulcsfontosságú a 21. században a pedagógusok és a szülők számára.97huIKT-eszközökA digitális eszközök hatása a gyermekek közvetlen társas kapcsolataira, motoros képességeireNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.