Kiss, MariettaGazdag, Viktória2023-12-182023-12-182023-10-23https://hdl.handle.net/2437/363744A tévében látható reklámok mind a nagykorúakat, mind a kiskorúakat befolyásolják és a különféle vásárlásösztönző módszerekkel megváltoztatják a vásárlási szokásainkat. Célom volt felmérni, hogy a televízióban látható, kiskorúaknak szóló reklámok miként befolyásolják a szülők vásárlási döntéseiket és ezek a reklámok miként hatnak a gyermekre, akik későbbiekben befolyásolják a szülők vásárlási szokásaikat. A szakirodalmi áttekintésben kitértem a televízió hatására, mely befolyásolja már a legkisebbeket is. A kiskorúaknak szóló reklámok nagyban eltérnek a nagykorúaknak szóló tartalmaktól. A gyermekeknek szóló reklámok jellemzően az érzésekre hatnak, emocionális töltetűek, mellyel próbálnak érzelmeket kiváltani a kiskorúakból. Ezek a reklámok nagy hatást gyakorolnak a gyerekekre és vásárlásösztönző erejükből kifolyólag befolyásolhatják a kiskorúak vásárlási szokásait. A primer kutatásom egy kvantitatív, kérdőíves kutatás volt, melyben a magyar szülőket kérdeztem meg, akik jelenleg 0-18 év közötti kiskorút nevelnek. A válaszok kiértékeléséhez gyakorisági vizsgálatot és összefüggésvizsgálatokat alkalmaztam. Összegzésképpen többnyire várt eredményeket kaptam, emiatt nem meglepő a válaszok megoszlása, viszont a szülők negatív véleménye a gyermekeknek szóló reklámokról további kérdéseket von maga után, mint például azt, hogy miből ered ez a negatív vélemény, van-e összefüggés a kiskorúaknak szóló reklámtípusok és a negatív vélemények között.42huvásárlásösztönzésreklámokmédiafogyasztókA kiskorúaknak szóló reklámok hatása a szülők vásárlási szokásairaThe effect of advertisements aimed at minors on parents’ shopping habitsDEENK Témalista::TársadalomtudományokDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.