Fülöp-Székely, Anita2024-07-222024-07-222023-05-31Acta Medicinae et Sociologica, Évf. 14 szám 36 (2023) , 70-872062-0284https://hdl.handle.net/2437/375914Pupils’ educational achievement is affected by many factors. Although pupils’ individual abilities, motivation, quality of education, family and school environment has a great impact on student’s educational achievements and school career, the teacher – parent relationship and the underlining communication between teachers and parents play a very important role. This study reports the results of a semi-structures interview research on the communication barriers between teachers and parents conducted in a rural area (Harghita county, Romania).A diákok iskolai sikerét számos tényező befolyásolja. Habár a diákok egyéni képessége, motivációja, az oktatás minősége, a családi és iskolai környezet erőteljesen meghatározza a tanulási eredményességet és iskolai pályafutást, ezek mellett a pedagógusok és szülők közötti kapcsolat, és az annak alapjául szolgáló pedagógus – szülő közötti kommunikáció is fontos szerepet játszik. Jelen tanulmány egy rurális térségben (Hargita megye, Románia) végzett, félig strukturált interjús kutatás eredményeiről ad számot a pedagógus – szülő közötti kommunikációt akadályozó tényezőkről.application/pdfschoolteacher – parent communicationcommunication barriersiskolapedagógus – szülő közötti kommunikációkommunikációs akadályokA pedagógus – szülő közötti kommunikáció akadályozó tényezőinek vizsgálata pedagógusi vélemények alapjánfolyóiratcikkOpen AccessActa Medicinae et Sociologicahttps://doi.org/10.19055/ams.2023.05/31/3Acta Medicinae et Sociologica36142559-866X