2008-12-182008-12-189637063005http://hdl.handle.net/2437/70356Festmények, szobrok, grafikai művek. Miró az összes műfajban alkotott, s mindezt úgy tette, mint a festészet költője - különleges szellemességgel, a repülés képességével, rendkívüli humorérzékkel. Ezeknek köszönhetően Miró az avantgárd hőskorában nagyon hamar nemzetközi szinten is a legismertebb művészek közé emelkedett. Az 1910-es és 20-as években, a katalán és a spanyol művészet megújulásának évtizedeiben Miró a kor kulcsfigurájaként 1924 körül egyike volt azoknak az első művészeknek, akik vonzódtak a szürrealizmus André Breton által megfogalmazott üzenetéhez. Míg a mozgalom többi művésze, közöttük Salvador Dalí, az álmok megjelenítése felé fordultak, Miró egyfajta szabad szellemként értelmezte a szürrealizmust. Az ő esetében ez a felfogás az absztrakciót súrolta. Miró számára azonban fontos volt az állandóság is: egy olyan vidéki világ által nyújtott biztonság, amelyhez mindig is közel állt, különösen azokban az időkben, amikor a tarragóniai Montroigban élt. (Részlet Carmen Calvo kulturális miniszter előszavából) Míg a mozgalom többi művésze, közöttük Salvador Dalí, az álmok megjelenítése felé fordultak, Miró egyfajta szabad szellemként értelmezte a szürrealizmust. Az ő esetében ez a felfogás az absztrakciót súrolta. Miró számára azonban fontos volt az állandóság is: egy olyan vidéki világ által nyújtott biztonság, amelyhez mindig is közel állt, különösen azokban az időkben, amikor a tarragóniai Montroigban élt. (Részlet Carmen Calvo kulturális miniszter előszavából)9637063005http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibMKF00093880bibMKF00093880