Szabó, IrmaJuhász, ErikaTóth, Aliz2014-04-302014-04-3020142014-04-30http://hdl.handle.net/2437/190790Szakdolgozatomban a népfőiskolákkal kívánok mélyebben foglalkozni, mert úgy vélem, hogy ez az intézményhálózat képes lenne megfelelni a 21. század kihívásainak, persze csak megfelelő politikai támogatottsággal és társadalmi elismertséggel, részvétellel. Dolgozatom első részében a témámhoz közelebbről és távolabbról kapcsolódó főbb fogalmak meghatározásával, körülírásával foglalkozom, majd a népfőiskolák elméleti hátterét kívánom föltárni. A következő gondolati egységben foglalkozok majd a nemzetközi, majd a hazai népfőiskolai rendszer történetével és leírásával, illetve a hazai és nemzetközi népfőiskolai gyakorlat legszembetűnőbb különbségeivel, végül általános leírást, helyzetképet adok a Földesi Nagyközségi Népfőiskolai Egyesületről, annak múltjáról, jelenéről és jövőbeli kilátásairól. A Földesi Népfőiskola céljait, tevékenységét tekintve különbözik a magyarországi népfőiskolák többségétől, ezért erre az eltérésre külön figyelmet fordítok.78hunépfőiskolaFöldesnépfőiskolatörténetNépfőiskolák Európában és hazánkbanA Földes Nagyközségi Népfőiskolai Egyesület múltja, jelene, jövője a 21. század kihívásainak tükrébenDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelés