Tóth, OrsolyaMagyari, Anna2022-04-072022-04-072022-04-07http://hdl.handle.net/2437/330159A dolgozat három magyar és két angol nyelvű latin tankönyvet vizsgál különböző szempontok szerint. A tankönyvek elemzésénél a fő szempontok a könyv szerkezeti felépítése, fejlesztett kompetenciái, illetve egyedi sajátosságai voltak. Az elemzésből kitűnik, hogy a különböző célközönséget megcélzó tankönyvek változatos megközelítésekkel fejlesztik az anyanyelvi és idegennyelvi kompetenciákat. A magyar és idegen nyelvű tankönyvek esetében alapvető különbség, hogy a magyar nyelvű tankönyvek természetesnek veszik az anyanyelvű kompetenciák meglétét, míg az angol nyelvű könyvek erre is nagy hangsúlyt fordítanak. A dolgozat a tankönyvek vizsgálata mellett, kiemeli a latin órákon fejlesztett kompetenciák szerepét is.58hulatin nyelvtanulástankönyvek szerkezeti felépítésetankönyvelemzésLatin tankönyvek kompetenciavizsgálata magyar és angol nyelvterületenDEENK Témalista::NyelvtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.