Márkus, EdinaTanczár, Gergely2014-04-162014-04-162014-04-152014-04-16http://hdl.handle.net/2437/189320Szakdolgozatomban, egy ukrajnai többségben magyarok által lakott településnek felnőttképzési szolgáltatásokat nyújtó szervezeteit kutattam fel és vizsgáltam intézményi tevékenységüket. Beregszászi kutatásom alapját a csíkszeredai Soros Alapítvány által lebonyolított felmérést tartalmazó 2005-ben megjelent Kihasználatlanul: A romániai (magyar) felnőttképzés esélyei c. publikáció, illetve a helyi elektronikus média által publikált cikkek képezték. A Soros Alapítvány által már kidolgozott interjúvázlat módosítása után kezdtem el vizsgálni az olyan beregszászi magyar szervezeteket, akiknek profiljában a felnőttképzési tevékenység valamilyen módon megmutatkozik. Vizsgálatom három fő kérdéscsoportot jár körül. Ilyen a személyes életút, a szervezet alapításának története és a szervezet működése. Fő célom a már feljebb vázolt tevékenységekkel foglalkozó szervezetek felkutatása, működésük vizsgálata. Érdekességképpen fontosnak találtam az intézmények kapcsolati hálójának vizsgálatát és pénzügyi függőségének leírását. A kutatás eredményeként fény derült arra, hogy egyes szervezetek működésében csak másodlagos feladatként jelenik meg a felnőttképzési szolgáltatások szervezése és lebonyolítása. A képző intézmények egyike sem profitorientált felnőttképzési vállalkozás. Magukat igyekeznek több oldalról is anyagilag biztosítani, nem hagyatkoznak egyedül a felnőttképzési tevékenységekből befolyó összegekre. Magyarországhoz minden szervezetet szoros szakmai és „létfenntartói” kapcsolat fűz.95hufelnőttképzésintézményrendszerBeregszászcivil szervezetekKárpátaljaandragógiaÉlethosszon át tartó tanulás intézményrendszere egy kárpátaljai magyar közösségbenDEENK Témalista::Társadalomtudományok