Nábrádi, AndrásVirág, Viktória2014-05-262014-05-262014-042014-05-26http://hdl.handle.net/2437/193273Dolgozatomban az Eurolux-Trans Nemzetközi Fuvarozási Szállítmányozási és Kereskedelmi Kft. stratégiai tervének elkészítésével foglalkoztam. A szakirodalmi áttekintés keretében ismertettem a stratégiai tervezés fogalmát, jelentőségét, és célját, illetve bemutattam azokat az elemző módszereket, amelyeket a későbbi tervezői munkám során alkalmaztam. Az elméleti háttér áttekintését követően rátértem dolgozatom fő témájára, az Eurolux-Trans Kft. stratégiai tervének elkészítésére. A társaság történelmének és jelenlegi helyzetének bemutatását követően elkészítettem annak vízióját és misszióját. A következő lépésben pedig a SWOT- analízis, a PEST- analízis, a Porter- féle öttényezős modell, a Külső Faktor Értékelő Mátrix, a Belső Faktor Értékelő Mátrix és az IE- mátrix segítségével megvizsgáltam a társaság külső környezetét és belső adottságait. Ezt követően egy központi probléma kiemelésével elkészítettem a Kft. problémafáját, majd annak „megfordításával” összeállítottam célfáját. A célfa felépítése során az átfogó, a stratégiai és a specifikus célok mellé különböző tevékenységeket is rendeltem, így biztosítva azok megvalósíthatóságát. Az elemzések végeztével az egyes módszerek eredményéül kapott információk alapján kiválasztottam a társaság számára legmegfelelőbbnek vélt alapstratégiát, alternatív módszert és alternatív irányt. Végül összefoglaltam az egyes elemző módszerek eredményeit, amelyek alapján javaslatokat tettem a társaság piaci pozíciójának javítására.62hulogisztikastratégiai tervezésStratégiai tervezés a logisztikábanAz Eurolux-Trans Nemzetközi Fuvarozási Szállítmányozási és Kereskedelmi Kft. stratégiai terveStrategic planning in logisticsDEENK Témalista::Társadalomtudományok