Balázs-Földi, EmeseBátorfiné Varga, Erika2021-04-222021-04-222021-04-22http://hdl.handle.net/2437/306724Jelen dolgozat célja, elméleti háttérrel alátámasztva, annak a bemutatása, hogy milyen módon hat a családtagok életére a fogyatékossággal elő gyermek, illetve, hogy milyen kríziseket idéz elő a családban a gyermek eltérő fejlődése és igényei. Kitér arra a válsághelyzetek bemutatásán túl (a teljesség igénye nélkül), hogy bemutassa a megküzdést befolyásoló társadalmi és intézményi szereplők attitűdjének szülőkre gyakorolt hatását. A gyermek, a család, a tágabb és szűkebb környezet nem vizsgálhatóak egymástól függetlenül, hiszen azok folyamatos interakcióban állnak egymással. A szakdolgozat kérdőíves kutatás alkalmazásával igyekszik feltárni azokat a tényezőket, amelyek hatást gyakorolnak ezeknek a családoknak az életére, és amelyek segítik, vagy ellenkezőleg, gátolják a krízisekkel való megküzdést, valamint a fogyatékossággal élő gyermekek szülők általi elfogadását.75hucsaládkrízisfogyatékossággyermekKrízisek és nehézségek a fogyatékossággal élő gyermeket nevelő családok életébenVálsághelyzetek az eltérő fejlődésű gyermeket nevelő szülők életébenDEENK Témalista::Neveléstudomány