Tóth, ErzsébetKis, Ábel2025-02-232025-02-232024https://hdl.handle.net/2437/387530A szakdolgozat a szoftverek, különösen a videójátékok akadálymentesítésének lehetőségeit vizsgálja, és bemutatja egy hangalapú dungeon crawler játék fejlesztését. A projekt célja annak bemutatása, hogy az akadálymentesítés miként teheti a játékokat mindenki számára elérhetővé, miközben új, kreatív élményeket is nyújthat. Emellett rávilágít arra, hogy az inkluzív tervezés nemcsak a hozzáférhetőséget növeli, hanem hozzájárul az iparág fejlődéséhez is. A szakdolgozatom olyan játékfejlesztőknek szól, akik betekintést szeretnének nyerni a videójátékok akadálymentesítésébe. Az elméleti rész az akadálymentesség elveire, gyakorlati megoldásaira és az iparági ajánlásokra összpontosít, különös tekintettel a vizuális, hallási, mozgásszervi és kognitív akadályok leküzdésére. A gyakorlati rész során egy olyan játék készült, amely kizárólag hangalapú visszajelzésre és egyszerű vezérlésre épít, így a játékélményben nincs különbség egy látó és egy látássérült ember számára.63huInkluzív tervezésJátékfejlesztésAudiojátékDungeon crawlerVideójátékok akadálymentesítéseAccessibility in Video GamesInformatika::Informatikai rendszerekHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.