Hesti, MirandaMarkos, Valéria2024-07-222024-07-222023-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 9 No. 3 (2023) , 7-25https://hdl.handle.net/2437/376276The student expectation in university is one of the crucial issues a university must address. The anticipation of students had a connection with students' satisfaction and engagement in higher education. This study was qualitative research, specifically in mind mapping analysis. The instrument was two forms of mind mapping by students (before and after coming to Hungary). This study’s participants were nine international students who currently study in Hungary. It was found that international students' mind mapping, type of mind mapping, and outline of general mind mapping of students’ expectations had similarities and differences.A hallgatói elvárások az egyik olyan döntő kérdés, amellyel az egyetemnek foglalkoznia kell. A hallgatói elvárások összefüggenek a hallgatók elégedettségével, felsőoktatási elkötelezettségével. A tanulmány kvalitatív kutatást mutat be, különös tekintettel a gondolattérkép elemzésre. A vizsgálati eszköz a hallgatók gondolattérképének két formája volt (a Magyarországra érkezés előtt és után). A vizsgálatban kilenc külföldi hallgató vett részt, akik jelenleg Magyarországon tanulnak. Megállapítást nyert, hogy a nemzetközi hallgatók gondolattérképezése, a gondolattérképezés típusa és a hallgatói elvárások általános gondolat-térképezésének áttekintése hasonlóságokat és különbségeket egyaránt mutatnak.application/pdfHungaryexpectationinternational studentsmind mappingMagyarországelvárásnemzetközi hallgatókgondolattérképCOMPARATIVE MIND MAPPING OF EXPECTATION ON INTERNATIONAL STUDENTS IN HUNGARY: IS IT BEYOND EXPECTATION?folyóiratcikkOpen AccessMiranda HESTI, Dr. Markos Valériahttps://doi.org/10.18458/KB.2023.3.7Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat39Különleges Bánásmód2498-5368