Dr. Soós , MihályBrumár, Boglárka2025-01-132025-01-132024-10-29https://hdl.handle.net/2437/384805A dolgozatom célja, hogy feltárja a különböző töltelékes húskészítmények, mint az érlelt kolbász, téliszalámi és parizer, fogyasztói megítélését a magyar piacon. A kutatásom során primer és szekunder módszereket alkalmaztam, köztük kérdőíves felmérést és szakértői interjút, hogy átfogó képet kapjak a fogyasztói attitűdökről, valamint a fogyasztásra ható tényezőkről. A szakirodalmi áttekintés a húsfogyasztás történelmi változásait, a húsfeldolgozási technológiákat és a töltelékes termékek érzékszervi jellemzőit mutatja be, valamint rávilágít az egészségügyi és táplálkozási szempontokra. Az eredmények alapján a húsfogyasztás iránti attitűdök megosztottak, különösen az egészségi kockázatok és a fenntarthatósági kérdések kapcsán. A jövőbeli trendek között a húsalternatívák megjelenése és elfogadása is fontos szerepet játszik, jelezve a piac folyamatos változását.82huhús, húskészítmények, fogyasztók, élelmiszermarketing, mindennapi táplálkozásKülönböző töltelékes húskészítmények fogyasztói körben történő megítéléseConsumer perception of different stuffed meat productsKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.