Vincze, SzilviaBertók, Krisztina2025-06-162025-06-162025https://hdl.handle.net/2437/391813A szakdolgozatom célja a differenciált oktatás alkalmazásának és a pályakezdő pedagógusok számára nyújtott mentori támogatásnak a vizsgálata. A kutatás kvantitatív módszerekkel, kérdőív segítségével zajlott. A szakdolgozatom első részében a differenciált oktatás elméleti hátterével foglalkozom. Majd a kérdőív elemzése során a válaszadók tapasztalatait és attitűdjeit elemeztem a differenciált módszerek alkalmazásáról, a szakmai támogatásról, valamint a tanulói teljesítményekkel való összefüggésekről. A dolgozatomban végül gyakorlati javaslatokat és további kutatási irányokat is megfogalmazok, különös tekintettel az iskolai szervezeti kultúra, a vezetői támogatás és a pedagógusok módszertani önreflexiójának erősítésére.63hudifferenciált oktatásinkluzív nevelésmentorálásA differenciált oktatás kihívásai és lehetőségei az általános iskolábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.