Tomán, HenriettaAbai, Alex2021-12-012021-12-012021http://hdl.handle.net/2437/325926Szakdolgozatomban megvizsgálom, hogyan és mekkora fejlődés során jutottunk el a mai fogyasztói társadalom által is ismert népszerű számítógépes játékokig. Történelmi visszatekintésem során megpróbálok korszakonként eljutni egészen a mai videójátékokhoz és trendekhez, melyhez megemlítésre kerül egy pár nagyobb játék cím, illetve e-sport esemény is. Többek között kitérek a játékfejlesztés üzleti vonzatára is. A mai játékfejlesztést és a saját programomat az Unreal Engine játékmotoron keresztül mutatom be. Az Unreal Engine által nyújtott Blueprint programozást használva készítettem egy arcade stílusú, Star Wars világában játszódó játékot. Ez a játék alapjaiban hasonlít az 1978-as "Space Invaders" című játékra, amelyből inspirálódtam. Többek között kifejtem a projekt létrehozásának folyamatait, milyen lehetőségeket kínál, illetve bemutatom külön a játék szintjén és a menü szintjén történő beállításokat és egyéb opciókat. Dolgozatom utolsó fejezetében magát az általam készített játékot mutatom be, játékmenetbeli képekkel illusztrálva.54huUnreal EngineBlueprintJátékfejlesztésStar Wars arcade játékfejlesztés Unreal Engine-benDEENK Témalista::Informatika