Kontor, EnikőVarga, Roland2025-01-132025-01-132024-10-28https://hdl.handle.net/2437/384839Hogyan befolyásolják az influencerek a Z generáció étkezési döntéseit, és az étkezési preferenciákat? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozom a dolgozat során. A dolgozatom bevezetésében kifejtem a téma aktualitását a mai világban, az influencer marketingben és az influencerek tevékenységében rejlő potenciált és veszélyeket. Az influencer marketing aktualitása megkérdőjelezhetetlen ma, a virtuális világ térfoglalásának köszönhetően. A Z generáció jelentős része jelen van a közösségi média platformokon, az életük. A szakirodalmi áttekintés fejezetben ismertetem az influencer marketinggel kapcsolatos alapfogalmakat, illetve bemutattam az eddigi kutatásokat a témában. Egy online kérdőíves megkérdezést bonyolítottam le, amelyben 201 főt kérdeztem meg a közösségi médiával, influencerekkel és élelmiszerekkel kapcsolatos véleményükről. A kérdőíves megkérdezés körülményeiről bővebben beszámolok az Anyag és módszer fejezetben, eredményeit pedig az ezt követő fejezetben részletesen ismertetem.49huFiatalokKözösségi médiaVéleményvezérekÉlelmiszerAz influencer marketing hatása a Z generáció étkezési döntéseireImpact of influencer marketing on eating decisions of the Z generationKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.