Sebestyén, AttilaBakos, Dániel2021-04-252021-04-252021-04-25http://hdl.handle.net/2437/307328Záródolgozatom motivációját az a kérdés adta, hogy egy vietnámi cég hogyan tud magyarországi környezetben sikeresen működni és hogyan alkalmazkodik a kulturális változásokhoz. Egy vietnámi vállalat példáján, keresztül világítottam rá azokra a pontokra, amelyek választ tudtak adni kutatói kérdésemre. Ugyanakkor kutatásom fontos részét képezte Vietnám gazdasági helyzetének feltérképezése és a Magyarországgal folytatott kereskedelmi kapcsolatának bemutatása. Úgy gondolom, hogy fontos átlátnunk a gazdasági összefüggéseket is, ugyanis az üzleti kultúra nélkülözhetetlen részét képezi. A Navita esetében megállapítható, hogy Magyarország értékrendjét nem veszi át és ragaszkodik a vietnámi értékrendhez a vállalkozásban is. A cég működését nagyon kis mértékben befolyásolják a kulturális különbségekből adódó helyzetek. A Navita sajátos normáik és szabályrendszerük alapján éri el a célját egy idegen országban. Visszatükröződnek a már említett kollektivista értékeket. A közösség fontossága a kulcsa a hatékonyságuknak.27huvietnámi üzleti kultúramenedzsmentvállalatA vietnámi üzleti kultúra elemzése egy céges példán keresztülDEENK Témalista::Kultúratudomány